Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 7 januari 2017

Snö

Det är rätt mysigt med vinter och snö ändå. Iallafall när det inte är för kallt. Och när det inte är massa blask. 
Idag har det varit perfekt. 

Vi har haft en riktig utedag. 

Patric kom och lämnade Malva vid frukost. 
Vi körde lite lek och bus...i alla rum 🙈
Malva är en riktigt liten busunge. Full av energi. 
Och så underbart mysig och glad. 







Sen drog vi till pulkabacken. 
Fullt med folk. 
Underbart att se alla lyckliga barn. 
Malva tyckte oxå det var kul att åka pulka. 




Jag gick till affären och köpte lite korv. Vi blev sugna på att grilla lite. 
Men det var inte heeeelt lätt att ta sig fram med vagnen i snön. 

Värsta träningspasset. 





Nu ligger vi utslagna i soffan. Helt slut av all frisk luft och motion idag. 
Jag gick ytterligare en gång ut och fick kämpa med vagnen i snön när jag skulle gå och lämna hem Malva. 

Skönt att vara så där härligt trött nu. 
Blev lite gungig förut när vi skulle äta. Men annars har jag mått bra även idag. 
Och inga Treo tagna på två dagar

Imorgon ska jag ta sovmorgon. Kanske en runda till gymmet eller en pw. Sen ska Emma ha sitt barnkalas på Länsmuseet. Kommer nog bli väldigt kul. 

En härlig helg. Och det bästa av allt...början av nästa vecka kommer oxå bli bra ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar