Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 9 januari 2017

Fuck cancer

Bra avslut på förra veckan och bra start på denna. 

Igår hade Emma sitt kalas på Länsmuseet. Man skulle hjälpa kommisarie Blomqvist med ett bokmysterium. 
Spännande, klurigt, lärorikt och roligt. 
Jag tror alla barnen vad nöjda. Emma var iaf väldigt nöjd. Och fina presenter fick hon. 


Det blev en bra söndag. Ett bra avslut på veckan. 

I morse drog vi till flygplatsen och hämtade Lotta. Bästa starten på denna veckan. 

Emma följde med Micke till jobbet och Lotta och jag gick en lång runda förbi slottet och ut mot Stensö. 
Tillbaka till stan. Hämtade Emma. Hon fick handla för sina presentkort hon hade fått. 
Vi käkade lunch på Kött o bar. 

Vi tog en fika hos Patric och Tilda. Så Lotta fick se deras hus och träffa lilla Malva ❤️

Nu ikväll har vi lagat massa plock, tagit ett glas vin och bara softat. Mys. 
Vi såg på Cancergalan och grät floder. 
Den där jävla cancern. 
Fan vad den förstör för så många. 
Jag blir så rörd varje gång jag ser den där galan. 
Grät så jag fick huvudvärk. 

Det blev många djupa samtal ikväll. Men även en hel del asgarv, som alltid med Lotta. Underbart. ❤️

Imorgon drar vi iväg på äventyr...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar