Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 17 januari 2017

Yr

Sängliggande. Vaknade yr tidigt i morse. Fast i en virvelvind. Så sjukt läskigt. Snurrade så in i...
Kunde inte ta mig upp när klockan ringde. Tur att Micke kunde lämna Emma. 
Jag märkte aldrig när dom gick. Vaknade nyss. 

Kräktes förut. Är fortfarande illamående. 
Jobbigt att inte få ta min medicin. 

Blir sängen en stund till. Med Prins Tinnitus som sällskap. 
På bara några timmar har jag haft tre som "uppvaktat" mig. Mr Ménière ,Herr Kräk och Prins Tinnutus. Hatar dom alla tre. Ändå måste jag lära mig leva med dom. Usch. Ångest. 

 Är matt och har huvudvärk. 
Ingen bra dag. Ingen bra start iaf. Men nu kan den bara bli bättre. ❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar