Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 2 januari 2017

Höga krav

Jag fick ett sms skickat till mig. Där det stod om Ménières. 


Människor med höga krav på sig själv och omgivningen drabbas oftare av Ménières. Jahopp. Är det ett straff då eller för att man alltid försöker vara fröken duktig?
Eller är det kroppens sätt att säga "tagga ner"?

Jag vill så gärna vinna över sjukdomen. Vet att den är kronisk men jag kan ändå vinna över den. Inte låta den "äta upp" mig. 
No more höga krav. Vara lite mer laid back. 

Tog sovmorgon idag efter en vaken natt med Prins Tinnitus som sällskap. 

Solen skiner och jag tänker ta mig ut på en pw ☀️

Igår kom Patric, Tilda o lilla Malvis förbi. Dom stannade här på middag och vi spelade spel. Mysigt. 
Och så har vi bestämt en dag då Malva ska sova över för första gången. Ska bli så mysigt ❤️

Jag har ju så mycket att vara glad och lycklig över. Jag glömmer det ibland. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar