Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 14 januari 2019

Ett gott skratt förlänger livet 

I lördags förlängde jag nog mitt liv med en många extra år. Som jag skrattade. Vilken kväll. Ett gäng tjejer kom hem till mig en kortis och sedan gick vi vidare hem till Ulle som bjöd på tjejfest. 

Hon bjöd på goda snittar, små pizzabitar och sen soppa och vitlöksbröd. Väldigt gott. 

Sen hade jag gjort frågor till "jag har aldrig" och det är roligare än man kan tro. Längesedan jag skrattade så mycket. Vilket härligt gäng vi var. Ser fram emot nästa tjejfest. Det är klart att familjen är viktigast men det är ändå vänner som ibland gör det där lilla extra i livet. ❤️

Jag vandrade hemåt runt 01. Alldeles lagom. Och jag var kanske inte så pigg igår när jag vaknade men glad i kroppen och lycklig i själen. 

Var en lugn söndag. Emma lekte med en kompis. Framåt eftermiddagen var vi hembjudna på fika hos vänner. Och sen blev det hämtmat på kvällen.  

Nu sitter jag på bussen till Västervik. Blir en dag på smärtenheten. 

Min nya medicin, Theralendroppar, har inte funkat så bra. Har vaknat flera gånger. Så idag känner jag mig rysligt trött. Men jag tar bara lägsta dosen ännu och måste väl ta några gånger till innan det ger effekt. Ev öka dosen lite. Ska försöka sova en stund på bussen nu...


En av tjejerna som kom till mig innan i lördags har hört av sig och undrat om jag vill hjälpa henne att inreda hennes lägenhet. Hon tyckte vi hade så fint hemma och ville nu ha hjälp av mig. Så himla kul. Inte för att jag tycker att jag är särskilt duktig på inredning. Vet inte om jag kan hjälpa henne men försöker givetvis gärna. Älskar ju inredning. 

Jag blandar ju dock ganska mycket gammalt o nytt. Har eg inte just en specifik stil så utan en mix av många. Men har alltid en röd tråd i färger och så. 

Blev iaf väldigt glad över frågan  ❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar