Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 11 januari 2019

Theralendroppar

Läkaren med samtalet gick bra. Får inte börja med Saroten igen. Tyvärr. Han vågade inte riskera det med tanke på symtomen/biverkningarna jag fick. Ska avsluta med den medicinen jag har nu men måste först trappa ner med den. Under tiden skulle han försöka titta på någon ny medicin åt mig. Däremot satte han in Theralendroppar som jag ska börja ta idag. Dom har ungefär samma effekt som Saroten på sömnen iaf. 

Så dessa droppar ska ha en lugnande effekt och få mig att sova bättre. Och sömnen är ju viktig. Bättre sömn, mer energi. Mindre spänd. Kanske inte lika ihärdig tinnitus.  Mer ork att hantera smärta o svårigheter. Och kanske därför svarar bättre på den andra medicinen jag ska få sen. 

Känns skönt ibland att prata med någon som förstår vad kronisk smärta gör med en. Kroppen, hjärnan, psyket. Man bryts ner lite för varje dag. 

Dom är fantastiska på smärtenheten och verkligen superengagerade och ser till mig som individ. Förstår varför dom bara har några patienter åt gången. Dom vill kunna fokusera helt på dom som går där. Inte halvdant utan helhjärtat. 

Pratade igen om min ansiktsnerv och han trodde personligen att man behövde göra ett kirurgiskt ingrepp och liksom ge den space. Och det är ju det dom pratat om i Linköping. Kanske då i mars. Men när dom säger mars så vet jag att jag förmodligen får räkna + tre månader på det. Typ. 

Fortfarande slut på energi. Hasar runt här hemma. Fixar till kalaset ikväll. Nu ska jag snart ut och gå och hämta ut dropparna. Får se om jag får sova gott inatt då 🙏🏻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar