Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 25 januari 2019

Vaknat på fel sida

Idag är ingen bra dag. Vaknade verkligen på helt fel sida. Ingen ork. Ingen lust. Deppig. Ont.
Skulle ha gått till gymmet men orkade inte. Jag var för trött och hade alldeles för ont. Har gråtit flera gånger idag. Dels pga smärta men också för att känslorna bara bubblade över. Kunde inte styra det. Tårarna bara rann.

Har egentligen så mycket att vara glad över. Borde vara lycklig. Men ändå känner jag mig så ledsen.
Är deppigare igen och har mer ont. Halva ansiktet/huvudet ilar , hugger och bränner konstant. Den där medicinen jag har slutat med nu hjälpte förmodligen mer än jag trodde.
Jag känner mig stressad och orolig. Jag har tappat alla minsfulness-verktyg. Eller har jag bara inte orken att ta fram dom.

Imorgon tänkte jag försöka ta mig till gymmet igen. Sen ska vi på kalas. Och på kvällen blir det bowling, följt av spelkväll här hemma. Och så ska lilla Malva sova över. ❤️
Hoppas verkligen på att må bättre i morgon. Önskar bara att få lite mer energi och ha lite mindre ont.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar