Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 10 januari 2019

Fejkväska

På självaste julafton köpte jag en märkesväska i julklapp till mig själv för ett riktigt bra pris. Julrea. Den kom igår. En Louis Vuitton. Men den är "fejk". Dock en väldigt bra kopia. 

-Men varför säger du att det är en kopia, sa en vän. 

Varför inte? tänker jag. Jag skäms inte över det. Dessutom vet nog alla jag känner att jag inte skulle ha råd med en väska i den prisklassen. Och även om jag hade råd så är det inte priset som är det viktigaste. Det är att den är fin. Och det var denna. Så mig spelar det ingen roll att den är "fejk", jag älskar den. 

Edit

Och tjejen jag köpte den av på Instagram (hon har en hemsida med sjukt många olika väskor och märken. Skor och annat oxå) har kändisar som följare. Som tex systrarna Graaf och Katrin Z. Dom kanske kör med "fejk" dom med. Hehe. Vem vet?!

Idag har jag fått mycket uträttat. Har känt mig ganska pigg.  Trots en natt med dålig sömn. Inte så mkt pga smärtan utan mardrömmar. Hemskt. 

Jag har plockat bort resten av julen i alla rum. Känns skönt på nåt vis. Även om jag inte tror och hoppas på vår om en månad så känns det åtminstone som att man är på väg åt rätt håll. 


 Jag har städat och  plockat lite.  Tvättat. Bäddat rent i sängarna. Haft en mysig kväll med Emma. Hårinpackning och soffhäng. Mycket skratt och fnitter. 

Emma sa förut:

-Mamma, det ser ut som att du har glitter i håret. 

-Jaså?

-Ja, typ silvriga slingor. 

Emma,lilla Emma, det kallas gråa hår. Hahaha

Det är naturligt med gråa hår. Kommer med åldern. Och visst är det väl charmigt med dom små silverstråna. Och fint på andra 

Men jag vill inte ha dom. Inte än. Har visserligen inte så mycket än.( fast uppenbarligen syns dom haha)  Men jag färgar dom få jag har. Ser det inte som något problem. Måhånda att jag är fåfäng. Men jag är nog inte unik som färgar bort gråa hår. Och var och en får ju göra som dom vill. Och man får tycka som man vill också. Vilken tur! 

Imorgon ska jag upp tidigt så jag borde försöka somna nu. Skulle egentligen ha sovit för länge sen. 

Startar dagen med taktil-massage imorgon. Underbart. Har längtat. 

Sen en lunch på stan innan jag ska tillbaka till sjukhuset igen. 

Imorgon har Emma fotbollsträning och vi ska även handla till hennes kalas på fredag. 

Jag hade tänkt försöka hinna med att ut o springa en runda imorgon. Om det inte är halt. Då får det bli pw. Eller lite crosstrainer hemma. 

Vi har fått tillfällig tillökning i familjen. En kombinerad crosstrainer och cykel. Tar hand om den åt min son ett tag. Undra om han vill säga mig något? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar