Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 16 januari 2019

Mattips

Laxen jag gjorde i kokosmjölk idag var så satans god. Ursäkta språket men det var så gott så jag ville slicka tallriken. 

Jag kokade upp kokosmjölk med röd currypasta. Rev i ingefära och pressade i lime. ( tog lite mer av allt än vad som stod i receptet) 


La i laxen i såsen. Lät den koka sig klar där. Gjorde en sallad av mixad sallad från sån färdig påse. Skar i lite salladslök. (Och så hade jag lite kronärtskocka i också på men det behövs inte )  La på laxen på salladsbädden och hällde sås över. Och så hade jag bara två-tre cashewnötter som jag smulade över. 


Det här kommer jag göra många ggr och inte bara denna veckan när jag gör C9. Tänker att det kan vara gott till kyckling med. Eller räkor. 

Såsen var så len i munnen och fantastiskt god. Tankarna gick till Thailand 🌴

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar