Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 18 januari 2019

I morgon är en annan dag 

Idag mår jag inte så bra. Trött, frusen, matt, svårt att kunna koppla bort smärtan, lite illamående, ont i kroppen. Verkligen inte i form.

Ligger på soffan nu. Inte långt i från att somna. Antingen så håller jag på att bli sjuk. Eller så är det min kropp som reagerar på detoxen eller abstinens av medicinen jag slutat med. Eller så har jag bara en dålig dag. Känner mig lite lipig. 

-Fredag, vad skönt sa både Micke och Emma vid middagen. Jag nickade instämmande men kände egentligen bara: Jahopp, och? Typ så. 

Helg? Känns som det kvittar

Hoppas allt känns bättre i morgon. Som jag brukar säga: I morgon är en annan dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar