Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 21 januari 2019

Kallt 

Hua. Idag är det kallt. Och jag ska snart bege mig mot gymmet. Brrrrr....Nästan så jag hellre kryper ner igen. Känner mig rätt trött. Inte ens kaffer hjälpte nåt idag. Men blir förmodligen inte piggare av att sova ett par timmar till.
Nä lika bra att bara klä på sig och bege mig mot gymmet. Kämpa Malin. Kämpa.


Igår sprang jag faktiskt en runda. Inte den längsta eller snabbaste rundan jag gjort. Men jag tog mig iaf ut och kom iväg en runda.


Det är nåt skumt med min bloggapp. Det går inte lägga upp bilder. Måste gå in från webbsidan. Extremt krångligt. Sånt där gör mig tokig. Saker ska bara funka. Suck.


Orkar inte lägga nån energi på det. Ska byta mobil i dagarna. Funkar det inte på nya mobilen så skiter jag i det. Funderar nämligen ändå på att sluta blogga.
Vet inte om jag tycker det är kul längre. Kanske borde strunta i att ha sociala medier oxå på nya mobilen. Fast jag tycker ju Instagram är kul. Älskar att ta kort.
-Vi får se, som Malva brukar säga. Vi får se hur jag gör med bloggen och sociala medier. Förmodligen fortsätter jag som vanligt. Är väl bara  "jag vet inte vem jag är och vad jag vill längre"-Malin som är förvirrad.


På tal om Malva så var hon här i går. Underbara lilla unge. Jag ska hämta henne på dagis imorgon. Vi har bestämt att vi ska klä ut oss. Jag ska vara en älva och hon en prinsessa.
Direkt hon kommer hit vill hon ner i källaren o ta på utklädningskläder. Hon fyller år snart och vi har bla köpt prinsessklänning och krona till henne. Det kommer hon gilla.


Nähe. På med träningskläderna och ut i kylan.
Jäklar vad jag längtar efter sol o värme. Snaaaaaaaaart 🙏🏻☀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar