Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 4 januari 2019

2019

Året började inte så bra då en förkylning har svept över oss. Iaf mig och Emma. Febriga, ont i bihålorna, ont i kroppen, hesa och täppta i näsan. Senaste dagarna har vi hasat runt i myskläder och mest sovit. Vi har sovit fram till lunch två dagar i rad nu. Så nu har jag precis ätit frukost. 

Helgen blir relativt lugn vilket är skönt. Kalkon hos svärmor i morgon. Filmmys och soffhäng på kvällen. Söndag bio med Malva sen ska hon sova här så vi blir bara hemma. Ja sen är jullovet över för den här gången. Det startar dock med en studiedag på måndag. Direkt efter lov. En smula konstigt ändå tycker jag. 

Nästa vecka är det läkarbesök...igen. Var lite bättre från gegg vid skruven i några dagar men nu är det tillbaka igen. Nu är det ett större område runt skruven som gör ont. Ömt, stramar och svider i huden. 

Jag har samlat på mig rejält mycket vätska i kroppen. Vet inte vad det kan bero på. Medicinerna? Svullna fötter och händer. Svullen i ansiktet. 

Vet att jag hade dåliga levervärden , kan man samla på sig vätska av det? 

I nästa vecka ska jag även träffa audionom och förhoppningsvis få min hörapparat. 

Jag ska på taktil massage. 

Bio med en vän. ( blev inställt i söndags  )

Sen nästa helg ska Emma ha kalas en av kvällarna med sina tjejkompisar och den andra kvällen ska jag på tjejfest. Längtar. Träffa vänner är en bra medicin. 

Veckan därpå ska jag till Västervik igen. Och så ska jag och sonen  börja köra C9. Orkar inte förklara precis vad det är men det är som en detox. Rening/rensning av kroppen. Och förhoppningsvis kanske  jag blir av med all extra vätska. Och slippa sötsuget 

2019 började inte riktigt som jag ville. Önskar att jag hade haft mer energi. Men vad fanken, det har bara gått ett par dagar på nya året. Jag får ge det lite tid. Inställningen är viktig och jag vill tro att det här blir ett bra år. 

Fick ett mail av min sjukgymnast i Västervik. Hon mailade nya övningar. Och så skrev hon att hon var imponerad över min vilja och mitt driv. 

Nu ska jag göra frukost till Emma sen tror jag att jag ska gå ut och få lite frisk luft. 

Var rädda om er ❤️


Bilder från nyår med våra fantastiska vänner. Först korvgrillning på Värsnäs. Vi lånade även med oss Malva. Sen middag hemma hos dom på kvällen. Med god mat, mycket skratt och många roliga lekar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar