Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 23 januari 2019

Testar

Jag har ny mobil och tänkte bara testa så det funkar att blogga. Appen betedde sig ju lite konstigt i gamla mobilen.
Ikväll har vi varit hemma hos Patric och Tilda. Hämtmat, fika och så har Patric hjälpt mig med mobilen. Och massa mys och gos med mina fina barnbarn.
Nu har jag krupit ner och ska sova. Upp tidigt imorgon på taktil massage.
Idag vägde och mätte jag mig igen. Nu är 9 dagar med C9 över. Jag hade på dessa dagar gått ner 2,6 kg och tappar mer än 20 cm sammanlagt på kroppen. Mest över rumpa och mage.
Nu ska jag bara försöka hålla kvar vid att åtminstone leva lite nyttigare än innan. Unna sig får man. Man måste få må. Men kanske inte varje dag. Host host. Lite mer träning behöver komma in i mitt liv igen. Jag mår ju bra av det. Måste bara hitta motivationen.   Drivet.
Jag behöver hitta drivet i livet. Jag har lite tappat sugen för allt. Känner mig allmänt brylös. Det är läskigt.
Natti


Uppdatering:
Fan. Det måste vara fel på appen. Går fortfarande inte lägga upp bilder från appen. Gaaah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar