Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 8 januari 2019

Vinston 

Kan inte somna. Miljoner tankar i huvudet. Trött men ändå uppe i varv på nåt vis.

Har haft en väldigt lugn dag. Har verkligen slappat precis hela dagen. Klädde inte på mig förrän en stund innan Emma kom hem från skolan. 

Emma och jag planerade lite inför hennes kalas på fredag. Hon har bara bjudit några stycken tjejer. Dom närmsta vännerna. Hon ska bjuda på middag och efterätt. Vi kom på lite grejer dom ska göra när dom är här. 

Jag började plocka bort julen här hemma. Inte riktigt klart i alla rum än. Hallen blev så himla fin . Fick en lykta i julklapp av en vän som jag ställde på en bänk i hallen. Älskar den verkligen. Jag fick ett gåvokort där man kunde välja olika saker. Så jag valde denna. 


Efter middagen och handling så tog vi en kvällsfika hos Patric och Tilda. Malva sov så det var fullt fokus på lilla Vinston idag. Han har blivit så stor. Och han skrattade när Emma pratade lite med honom. Fina lilla Vinston ❤️ 


Idag fick jag samtalstid med överläkaren på smärtenheten. Han ska ringa upp på fredag. Antar att det är för att prata om medicin. Förhoppningsvis får jag börja med den jag mådde så bra av i somras. Vore helt underbart i så fall. 

Det är så mycket nu med läkarbesök/samtal, audionom, smärtenheten, rehabhuset mm så jag blir trött bara av att tänka på det. Blir så stressad när jag ser allt som ska göras varje vecka. 

Men men. En dag i taget. En sak åt gången. 

Imorgon har jag också en relativt lugn dag. Bara lite på to do-listan som ska bockas av. 

Imorgon kväll är Emma o jag själva hemma och ska ha lite hemma-spa. Mysigt. Älskar den kvalitetstiden med henne. Älskar min lilla mini-me. ❤️

På torsdag är det fullt upp. Men inte tänka på det nu, torsdag är en annan dag.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar