Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 20 januari 2019

Söndag

Det lönar sig med vila. Idag vaknade jag iaf lite piggare. Inte på topp än men samtidigt så räknar jag aldrig med att må 100% längre. Jag är glad om jag ligger på 50-60. Då kan det ändå bli en bra dag.
Som sagt, piggare idag. Har iaf förflyttat mig från sängen till soffan.


 Emma ska vara med en kompis idag. Dom ska till modehuset så vi ska med men dom vill gå själva så vi får väl sätta oss och ta en kaffe medan dom springer runt.
I em kommer min favoritfamilj. Tilda, Malva och Vinston skulle kommit igår när Patric jobbade men vi fick ställa in. Jag tog mig ju inte upp ur sängen. Det är verkligen inte ofta jag ställer in saker. Och särskilt inte när det kommer till att träffa barnbarnen. Jag brukar ju ändå alltid ha lite ork över. Men igår gjorde det så rysligt ont så jag klarade inte att gå upp. Tur man ändå bor nära dom så jag får chansen att se dom en stund idag istället.
Söndag igen. Och en ny vecka framför mig. Som vanligt en del på schemat. Man måste ibland vara frisk för att orka vara sjuk. Pjuuuh!
Igår fick jag mail av en som läser min blogg. Ingen jag känner men som vet hur det är med Menieres. Är så tacksam att man tar sig tid att skriva till mig. Och så blir jag alltid lika förvånad att någon annan, förutom familj o vänner, läser min blogg.
Tack för att du hörde av dig C. Jag ska definitiv kolla upp det du skrev om ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar