Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 24 januari 2019

Olycka 

Ser nu att min blogg lever sitt eget liv. Det jag skrev igår efter en kväll hos Patric och Tilda kom upp NU. Men kom ändå in under det inlägget jag skrev senare igår sen. Alltså tidigare idag såg jag inte det inlägget jag skrev först igår. Men nu var det helt plötsligt där. Skumt. 

Nu har jag lagt mig. Lång dag. Först upp tidigt på Taktil massage. Sen hem till en tjej som ville ha hjälp med lite inredningstips. Vi var och kollade tapeter, var på Ikea, käkade lunch där. Var på Mio. Jag var en runda i stan och uträttade ärenden. Såg en olycka utanför Baronen. Hade precis gått över ett övergångsställe och börjat gå mot Baronen när jag hör bromstjut. Vänder mig om och ser en tjej bli påkörd på ett övergångsställe. Ser hur hon flyger av cykel. 

Var på väg att springa dit men flera personer som var nära gick dit. Hörde dem ringa 112 och såg dem sätta sig hos tjejen. La på henne en jacka och tog hand om henne. 

Fy vad läskigt. Jag har inte kunnat släppa det riktigt. Så verkligen henne bara flyga av cykeln. Hörde kraschen. Det ekar i mitt huvud än. 

Sen började jag få panik. Tänkte att det kanske var min syrra. Smsade henne. Inget svar. Ringde. Inget svar. Blev mer o mer stressad. Tänkte gå tillbaka och kolla vem tjejen var som blev påkörd men då ringde syrran upp. Pjuuuh!

Nu ska jag försöka sova. Behöver min skönhetssömn. Känner mig som ett vrak. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar