Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 8 februari 2018

Äntligen

Det gick betydligt snabbare än vad jag någonsin kunnat hoppas på att få en tid för röntgen. Pratade med dom i tisdags. Och så kom det en tid idag. Det blir på en lördag, den 17/2,  men det spelar ju ingen roll om det är på en lördag. 

Äntligen röntgen. Som jag har väntat. Ja eller äntligen och äntligen...inget jag längtar efter direkt. Vet att det kommer bli svårt och göra ont när jag ska ligga där med mitt ömmande huvud. Men det är bara att bita ihop. Nu blir röntgen iaf av så att jag kan få min tid för operation. Jag är så less på att ha ont. Och senaste tiden tycker jag det har gjort ondare än någonsin. Och det är riktigt läskigt att känna bakom örat nu. 

Idag har jag varit inne på stan en runda. Fixade lite inför alla hjärtans dag. Ikväll blir det en lugn kväll. Sista avsnittet av Gåsmamman. 

Imorgon blir det lite bubbel och babbel på stan innan vi, jag, ett par vänner, min sonhustru och min minsta syster ska njuta av Mr Grey. Mmmmm....Vilken bra fredag det kommer att bli. 

På lördag blir det mellomys. Och på söndag ska jag ta med mitt lilla barnbarn på Babblarna i Kalmarsalen. 

Vilken helg jag har att se fram emot. ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar