Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 27 februari 2018

Snöstorm  

Ute yr snön. Det är kallt. Jag känner mig frusen. Tända ljus överallt i huset. Raggsockor på. Myskläder och dubbla filtar nerkrupen i soffan. Känner mig dassig. Snorig. Fattas bara att jag blir sjuk nu med. Alltså förkyld eller så. Men lika bra att ta allt på en gång. Så bring it on. Ligger ju bara här hemma nu ändå. Får ju snart liggsår. 

Var uppe en liten stund idag när mamma o två systrar var här. Skönt med lite sällskap. 

Fick fina blommor 

Emma och en kompis tog sig hem i snöstormen. Jag gjorde mellis till dom sen la jag mig igen. Låg tills middagen var klar 17.30 tiden. Skönt att hon hade en kompis med hem. Jag är inget roligt sällskap just nu. Varken för Micke eller Emma. Tacksam att min familj har förståelse. Dom är stöttande, tröstande och hjälpsamma ❤️

Nu kolla tv en stund. Men tror inte jag orkar så länge. Blir nog sängen igen om nån timme. 

Inget samtal från Linköping idag. Suck. Djup suck. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar