Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 11 februari 2018

Babblarna 

En ganska soft söndag. Sovmorgon. Frukost. Pw. Micke drog neråt i landet för kurs imorgon. Patric och Emma hängde hemma hos Tildas bror David medan Malva och jag var på babblarna i Kalmarsalen. 

Hon var helt till sig.

- Oj. Wow. Oj. Wow, sa hon när vi kom in och satte sig. Hon satt som ett ljus ,helt inne i showen/teatern. Hon sjöng med, dansade, ropade på babblarna, klappade händerna och hade jättekul. Jag blev rörd och satt med tårar i ögonen hela tiden. Så härligt att se hennes glädje. Då blir jag alldeles varm i hjärtat. 


Nu ikväll har Emma och jag haft en lugn kväll. Inte många knop gjorda här. Skönt att hänga lite ensam med henne. Nu har vi krupit ner. Jag med glass och hon med chips och så ser vi på farmen.  Lite söndagslyx. 

I veckan är det lite blandat som händer. Balansträning. Gymmet. Stan. Banken. Alla hjärtans dag. Malva ska sova här.  Göra smörgåstårta. Frisören. Röntgen. Kalas. 

Sen ska jag försöka hinna med att städa. Pärla. Skriva på krönika. Kanske vila lite oxå. Pheeeew. Denna veckan skulle jag behöva ha några extra timmar och extra armar. Men som sagt, jag tycker om när det händer lite. Mitt liv är förbannat trist emellanåt och jag ligger mest här hemma och tycker synd om mig själv. Och när jag har en del att göra hinner jag inte tänka lika mycket på smärtan eller på Prins T:s oljud. 

Snart börjar Bron. Och efter det så ska jag sova. Tycker inte om att sova själv. Har alltid varit mörkrädd. Tur att jag har Emma brevid mig inatt så hon kan skydda mig emot alla monster och inbrottstjuvar.

Ny dag imorgon och en ny vecka väntar.  Måtte den blir så bra som jag hoppas på. Och att jag lyckas hålla undan förkylningen som jag känner börjar krypa på.

Natti ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar