Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 10 februari 2018

Mello

Alltså jag vet inte riktigt vad jag tycker om mellon iår. Har inte fått nån riktig mello-feeling. Inget låt än som varit wow. Emma var lycklig över att Samir och Victor gick vidare så hon får se dom i finalen. Jag gillade Ida Redig. Eller jag gillar normalt sett att lyssna på Ida. Denna låten var väl sådär. Men kul att Liamoo gick vidare iaf. Men som sagt...ingen höjdare än så länge iår. 

Emma sov ju hos en kompis inatt. Idag på förmiddagen hämtade vi dom och åkte in till stan. Dom ville gå själva så Micke och jag tog en fika på Balcks. Bästa kaffet. 


Emma ville köpa en Levis tröja. Men eftersom hon redan hade fått lite pengar att handla för så fick hon tröjan OM hon hjälper till att sortera alla strumpor som ligger i en stor Ikeakasse nere i källaren.  Hon måste verkligen velat ha tröjan, eller så insåg hon inte hur mycket strumpor det är och vilken tid det lär ta hehe. Men hur som helst så kan man inte bara få o få utan man måste jobba lite för sakerna ibland. 


Emmas kompis följde med hem hit och inatt sover hon här istället. En riktig sova över-helg. 

Patric Tilda och Malva kom hit och käkade med oss. Tilda skickade en video tidigare  när Malva skrek och grät och ville till farmor. 

Amoooo. Amoooo. Amooo

Så vi ringde facetime och då började hon gråta när vi pratade och ville komma. Så dom kom som sagt hit och käkade och kollade mello med oss. Spontan och mysig kväll. Det är det bästa. 

Jag pärlade lite tidigare idag. Tänkte gör lite armband till Alla hjärtans dag men njaa. Blev bara två armband. Dock blev dom sålda direkt. Men jag har tappat feelingen helt. Vad har hänt?Jag orkar liksom inte riktigt. Orkar inte tänka eller fokusera. Och jag är extremt fumlig och tappar pärlor hela tiden. 


Nu har jag lagt mig. Det domnar i läpparna på mig och det rycker i kinden. Nerven har väl fått spunk. Men det har varit en ganska bra lördag ändå. Har faktiskt inte haft så ont. Inte så att det har tagit över eller varit så påfrestande iaf. Skönt. Är tacksam för alla bra dagar jag får. Och då försöker jag njuta. För jag vet ju aldrig hur nästa dag ser ut. Faktiskt inte ens hur nästa timme ser ut. Det kan vända snabbt. Det är det som är lite läskigt. Att inte ha kontroll över sin egna kropp. Att aldrig veta. 

Sov gott ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar