Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 12 februari 2018

Noll energi

Denna veckan passar verkligen inte att bli sjuk. Har liksom inte tid. Men nu ligger jag här på soffan. Snörvlar, hostar, fryser, huvudvärk och noll energi. 

Var på gymmet tidigare och kände verkligen hur kroppen strejkade. Och när jag skulle gå hem gick jag i snigelfart. Kraften var slut i kroppen. 

Vågade inte cykla till gymmet för i morse när vi skulle cykla till skolan höll jag på att cykla omkull flera ggr så jag gick hem med cykeln sen. Halt, ojämnt underlag och så dålig balans. Jag spände mig så mycket så när vi kom fram till skolan satt axlarna nästan uppe i huvudet. Jag var helt stel i nacken och kunde knappt vrida huvudet. 

Satte mig en stund i massagestolen på gymmet för att luckra upp mina spända skuldror och axlar. Men det gjorde galet ont. Det är fanken rätt tuff den där massagestolen. Är inte skönt alls. Iaf inte när man har ont. 

Nu har jag preparerat mig med c-vitamin, nässpray, hostmedicin och panodil. Schas bassilusk. Schas. 

Hoppas på att vakna piggare o starkare imorgon.  


Pssst. Jag var med i en tävling på Ica Magnetens Facebooksida. Och jag vann. Jag och syrran vann en Tassimomaskin. 

Tjohooo ✨


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar