Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 4 februari 2018

Fashionista

Min lilla fashion girl älskar mode och vågar klä sig i det hon verkligen själv tycker är snyggt. 

Idag kom hon och frågade om hon fick ta ett par gamla jeans och klippa lite i. Hon skulle klippa många hål. 

Hon hittade ett par svarta som hon knappt aldrig använder. Stängde in sig i sitt rum och sen kom hon ut och var såååå nöjd över sina nya, egendesignade, håliga byxor.

Älskade lilla barn. Hon är så påhittig. Väldigt kreativ. Jag frågade om hon visste nån som hade såna byxor eftersom hon plötsligt fick den idén. -Nä jag bara tänkte att det skulle vara snyggt. 

Hon ville ha dom till skolan imorgon och tjurade ihop totalt när jag sa att hon i så fall måste ha strumpbyxor under eftersom det är vinter. 

-Men va???? I så fall hudfärgade. Annars syns ju inte hålen. 

Sant. Men det hade hon inga så jag lovade att titta om det på modehuset imorgon. 

Bra på många sätt att hon är medveten och vet vad hon vill. Men ibland vill hon lite väl mycket Hahaha. 

Nu har jag krupit ner i renbäddad säng. Magiskt. Hade tänk krypa ner när Bron började vid 21 men Nääää då kom jag på att jag hade dragit bort alla lakan tidigare idag. Obäddad säng alltså. Snopet! 

Men nu är det bäddat och jag ligger redo för sömn. Ser fram emot att träffa Mindfulnessgänget imorgon. Ingen av dom har Menieres men dom vet ändå. Dom förstår. Dom vet att det kanske inte alltid syns utanpå hur man mår inuti. Dom vet att man ibland går tre steg fram men sen kanske får backa två igen. Att man ibland klättrar högt upp för att sen falla platt ner på marken. Dom vet hur det är att varken ha ork eller lust. Att ha noll energi. Att ha tappat livsgnistan. 

Några av dom har varit utbrända och kämpar med att komma tillbaka. Och det finns symtom vid utbrändhet som är lika några vid Menieres. Yrsel. Trötthet. Tinnitus. Spänd i nacke och axlar. Hjärntrött. Ångest. 

Och framförallt det syns kanske inte men det finns där. Det känns. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar