Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 4 februari 2018

Sånt är livet

Malva har stökat en hel del inatt. Hon har haft väldigt jobbig hosta. Hon fick nästan panik ibland. Stackars liten. Hon vaknade 6.30. Fick välling och så somnade vi om en timme till.  Skönt. 

Vi gosade ner oss i soffan och kollade en stund på filmen Frost. Vi åt frukost. Sen lekte hon lite. Vi bakade. Gjorde lunch. Och sen tog vi en fika med Patric och Tilda när dom kom för att hämta henne. 


När dom åkte hem åkte Emma till en kompis. Jag la mig och sov i över en timme. 

Jag hade tänkt pärla nu i em men jag orkar inte. Jag är för trött. Orkar inte tänka. 

Jag tog en pw i kylan. Satte mig och gosade ner mig under en filt med kaffe och glass och tänkte börja läsa en bok jag fick i julklapp. 


Men näää. Funkade inte. Jag är för trött i huvudet. Och Prins T är så jäkla störig. Kan inte fokusera. Hör bara honom/suset. Brukar kunna tänka bort det men idag är det svårt. 

Men jag hänger här i fåtöljen ändå en stund. Skönt att liksom bara sitta här under filten och göra ingenting. 

Ska snart börja med middagen. Potatismos och pannbiff. Guttigt. Micke ska snart hämta Emma och jag får väl försöka sparka upp mig själv nu och börja skala potatis. Sitter så förbaskat skönt här men magen kurrar. 

Ikväll blir det sängen tidigt. Ska gutta ner mig i sängen och kolla på Bron. 

Imorgon ska jag träffa mindfulnessgänget igen. Härligt! 

Veckan som kommer består av lite gott och blandat. Både nöjen och mindre roliga saker. Sånt är livet. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar