Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 26 februari 2018

Snökaos

Oj. Det har snöat en del i natt kan man sä. Vi fick knappt upp ytterdörren när Emma skulle till skolan. Tog ett tag för Micke att skotta fram bilen oxå. Och då var han ändå ute igår kväll och skottade. 

Det här är vinter. Rätt mysigt med massa snö ändå.  Lätt för mig att säga som ligger här inne och gottar mig i värmen he he. 

Väljer sol alla dagar i veckan men det ser iaf ljust o fint ut med snö. När det här sen ska smälta bort, det är mindre kul. Blask är inte min grej. 

Men sägs det inte att om vi har en rejäl vinter så lyser solen extra mycket kommande sommar? Hoppas. 

Stackars alla snöröjare nu. Pjuuuuh! Det folk inte verkar förstå är att en snöröjare har även ett vanligt jobb. Man kan liksom inte livnära sig på att bara skotta snö. Då skulle man vara fattig. För det är inte ofta vi har såna här vintrar. Sen finns det liksom inte överflöd av skottare eller maskiner att skotta med. Ett jäkla gnällande på fb om att snöskottarna lyser med sin frånvaro. Ja men dom kan ju inte vara överallt på en och samma gång? Just nu skottar dom kanske på en annan gata. Och kanske har dom skottat hela jäkla natten medan du sov? Jag vaknade iaf igår kväll/natt av att det skottades på gatan. Sen att det har kommit snö igen är ju inte precis deras fel. Och dessutom, när dom skottat klart, ska dom jobba på sitt vanliga jobb också. 

Typiskt Sverige. Så jäkla gnälligt jämt. Och trots att man bott i Sverige hela sitt liv verkar en del glömma att vi har något som heter vintermånad. Vinter = risk för snö. Jag älskar som sagt inte heller snö men att gnälla om snö varenda gång det kommer gör ju ingen människa lyckligare. Och jag blir liksom inte chockad om det kommer snö. Det är ju VINTER. Och det har varit, är för andra städer, sportlov. Då man brukar hålla på med vinteraktiviteter. Suck. Finns annat att gnälla över än snö. 

Sen kan jag förstå min syrra som fick gå till fritids med dottern och sen till jobb ,i drivor, innan tuppen ens hade vaknat imorse. Då kan man få gnälla lite. 

I går kväll fick jag så ont igen så jag blev svimfärdig. Blev yr, svettig och matt. Fick lägga mig. Hade stått och gjort gryta men kunde inte njuta av maten. Var illamående. 

Inatt är det dock inte bara revbenen som spökat utan örat. Vaknade med bultande ömmande öra. Idag är der rött och varmt. Ringde ÖNH. Så jag har fått en tid i em.

Har sovit dåligt inatt så jag tror jag lägger mig en stund igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar