Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 18 maj 2018

Barnbarn

Pratade FaceTime med Malva förut. 

-Jag ska bli storasyster skrek hon. 


Ja precis, jag ska få ett barnbarn till. En ny liten människa att älska. ❤️Har vetat det ett tag och det har varit svårt att vara tyst. Igår var dom på ultraljud och allt såg bra ut. 

Min första tanke: 

Men hjälp. Kommer jag kunna älska någon lika mycket som lilla Malvis. 

Men klart jag kan. Det är ju precis som med sina barn. Man kan älska dem alla precis lika mycket. Jag har kärlek som jag kan överrösa dem båda med. Gränslös kärlek är obegränsad. 

Ska bli spännande att få ett barnbarn till. Jag är så nyfiken på den lille krabaten. Och blir det en pojke eller flicka? I november får vi veta ❤️

Dubbelfarmor alltså. Vilken lycka. Barnbarn är så himla mysigt. Det är verkligen helt underbart. En så otroligt fin gåva. Jag är så tacksam att jag får vara med om detta. Att jag fortfarandet är relativt ung så jag får vara med i deras liv en ganska lång tid framöver.  

Att Patric låter mig vara delaktig. Att han tar sig tid att komma hit. Att jag får komma dit. Att han låter Malva ringa FaceTime nästan varje dag. Att vi får passa henne. Framför allt att vi får låna henne när vi vill. 

Barnbarn är så enkelt och fantastiskt. Så mycket lycka och glädje. Man slipper vardagen, tjat och gnat. Och kan bara suga i sig av det goda och roliga. 

Och jag har så kul med Malva. Hon får mig att skratta och må bra. Och hon lär mig att leva. Hon lär mig att uppskatta dom små sakerna i livet. 

Imorgon kommer den lilla trollungen. Hon ska sova här. Vi kände för att låna henne lite. 

Vi hade tänkt åka iväg och hitta på nåt med henne men nä, jag tror bara vi hänger här hemma i trädgården. Hon älskar att lulla runt här hemma. Busa med Emma. Leka i lekstugan. Vattna blommor. Hoppa studsmatta. Ha picknick i trädgården. Leka kurragömma.  Barn uppskattar det lilla. ❤️

Och jag uppskattar att jag  kan hasa runt här hemma i myskläder och bara göra det som behövs. Och däremellan göra ingenting. 

Är fortfarande rätt trött och orkeslös. Känner inte för nåt. Vi hämtade pizza förut och jag tog ett glas bubbel. Men det räckte. Blev trött och började gäspa. Tant är sliten. 

Emma har styrt i sitt rum hela kvällen. Vi har inte fått komma in. Hon fixade med nåt som var "hemligt". När hon var klar fick vi titta. 


Så himla rolig idé. Smart och kreativ liten tjej. Hon fick korten idag när hon kom från skolan. Jag hade framkallat dom åt henne. Framkallade dom som gamla polaroid-bilder. Lite retro


Och så överraskade jag med biljetter till Theoz i Kalmarsalen o September. Sara och jag ska gå med barnen. Lycka. Theoz är stor favorit. 


Nu ligger jag i sängen. Behöver min skönhetssömn. Känner mig som ett vrak. 

Och jag är så öm i min kropp. Hittar nya blåmärken hela tiden. Idag skulle jag gå ner på knä och ta upp en sak som for under soffan. Aj. Helt blå på båda knäna och nere på smalbenen. 

Blå på sidan av kroppen. Öm i revbenen. Öm i axeln. Blå i handflatan. Ont i armbågen. Hoppas verkligen den läker ihop bra. Jag kanske borde ha kollat upp den. Den ser verkligen inte trevlig ut. Men...det fanns liksom inte utrymme för ett läkarbesök till. Det är fullt i bägaren. Ytspänning. Det ryms inte mer. 

Idag hörde min gamla barndomskompis av sig. Vi ska ev ses snart. Det ser jag fram emot. Det var några år sedan nu. Har så mycket minnen med henne. Försöker se nåt positivt med varje dag. Idag var det att hon hörde av sig. Givetvis finns det mer bra saker med dagen. Men just det gjorde mig extra glad. Vi hörs och ses alldeles för sällan. Önskar att hon hade bott närmare. 

Nähe. Nu ska jag och Prins Tinnitus försöka sova ett par timmar. Wish me luck. 

#susochbrus



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar