Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 1 maj 2018

Världens viktigaste kväll

Idag är jag trött. Var en trevlig och rolig kväll igår men jag är inte van att dricka alkohol längre. Pheeew. Känns i kroppen idag. Har varit riktigt mosig. Men absolut värt det. 

Malva kom idag på förmiddagen.  Vi skulle passa henne en stund. Micke drog på golftävling. Emma lekte med en kompis. 

Malva och jag planterade Malvablommor. Så nu har hon sin egna lilla plantering som hon ska få sköta om. Hon älskar verkligen att gå runt och vattna med sin kanna. 

Hon har hoppat studsmatta. Lekt i lekstugan. När Patric kom gick vi en runda till lekplatsen. 

Malva och Emma är som syskon. Dom är väldigt tighta. Så mycket kärlek men även en hel del tet och ret, tjabb och gnabb. Men dom är så fina tillsammans. Emma är väldigt duktig med Malva. Leker med henne och tar hand om henne. 

Jag har planterat och grejat lite idag. Blir aldrig klar känns det som. Men ingen brådska. Hittade gamla lerkrukor i garaget. Tyckte dom var så fula och tråkiga en period och kastade in dom i garaget. Men är glad att jag sparade dom för nu älskar jag dom igen. 

När vi var på lekplatsen blåste det rejält. Jag fick ont i huvudet och trots att jag tagit medicin och vilat en stund nu i em så vill det inte riktigt släppa. Svider och bränner i såret/ärret. 

Nu ligger jag på soffan. Micke är fortfarande på golfbanan. Emma badar.  Jag väntar på att Världens viktigaste kväll ska börja. Misstänker att det blir några tårar. 

Jag är världsförälder. Är du?

Edit



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar