Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 5 maj 2018

Iconfest

Vilken dag. Nu ligger vi nerbäddade på hotellet. Alla nöjda och glada. Det känns härligt i mammahjärtat att se Emma så lycklig och glad. Lyrisk tjej.  Och hon har varit så tålmodig och uthållig. Långa köer och väntan vid meet and greet för att träffa sina idoler. Youtubers och musical.lys. Alice, hennes kompis som är med, och hon har sprungit runt mycket själva. Och jag såg en väldigt modig och tuff liten Emma idag. Hon vågade gå fram till kändisar och be om att få autografer och få ta en bild med dom. Kändisar för dom, vi visste knappt vilka några var förutom dom lite större namnen,Bianca Wahlgren, Samir och Victor, Nattid, Theoz, Katrin Z, Peg och Penny Parnevik,Simon Sköld...alla dom andra var inga namn jag kände igen. Men sen så kollar jag aldrig youtube heller och jag har inte musical.ly. 

Sjukt vad stort det blivit med musical.ly. Och små unga tjejer och killar blir stora på kort tid. För ett konto på musical.ly. Galet. 

Hotellet vi bor på låg precis intill Iconfesten ( Älvsjömässan) så på hotellet dök flera kändisar upp. Och Emma gick fram och bad om autograf av Bianca och Theoz. Och några andra. 

På prisutdelningen fick alla en Glossybox oxå. Lyxigt. 

Som sagt , nu ligger vi nerbäddade. Trötta men glada. Och tjejerna är några autografer rikare. Och framförallt är den här dagen ett minne för livet. En stor grej för dom. 

Och jag är väldigt nöjd över en otroligt god middag på hotellet ( med Sean Banan som bordsgranne ) och ett glas bubbel vid takbaren med fin solnedgång. Och produkterna jag köpte av Katrin Z. Att få prata med henne. Väldigt trevlig faktiskt. Och även Mia Parnevik. Lika mysig som på tv, i Parneviks. 

Alla där idag har varit otroligt tillmötesgående idag mot sina fans. Pigga och glada och ställde gärna upp på bild och gav autograf. Även vid sidan om meet and greet. Och ett extra stort plus till Victor Frisk. Fin kille. Bianca var också bra. Och Theoz var en söt och go kille. 

Är så glad att jag kunde följa med Emma hit. Jag kan känna hennes glädje. Underbart. Det gör mig till en lyckligare människa. 

Och framförallt är jag rätt lycklig över att få ligga i en hotellsäng och veta att när jag vaknar imorgon får jag äta hotellfrukost. Hur gutt?!

Innan hemresan blir det ett stopp på Bounce för lite hopp och studs. Tror tjejerna ser fram emot det också...

Jag passar på att njuta lite till medan den här härliga känslan är i kroppen. För jag vet att jag säkert får lida sen efter denna intensiva dag. Men men. Det tar jag då. Nu är nu...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar