Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 6 maj 2018

Magont

Jag som såg fram emot att få äta hotellfrukost. Tji fick jag. Vaknade inatt med magont utan dess like. Kändes som att någon satte knivar i magen på mig. Låg vaken ett par timmar med hemsk smärta. Och när jag vaknade i morse fick jag typ bosätta mig på toa. Följde med upp till frukosten men bara av att titta på den vände det sig i magen. Så näpp. Jag fick gå till rummet och lägga mig istället. Typiskt. 

Lyckades iaf pigga på mig så att jag kunde hänga med till Bounce. Tjejerna hoppade och hade väldigt kul. Jag satt och försökte hålla mig från att inte skrika rakt ut ibland. Kommer liksom attacker av smärta i magen. Tror den helt enkelt protesterar. Nu är det nog. Har ju känt lite ett tag att det inte är som det ska i magen. För mycket mediciner, oro och stress. Och sen igår drack jag en hel del kaffe, även koffeindrycker( för att hålla mig pigg och orka med hela dagen och kvällen) sen lite bubbel på det och väldigt stark mat. Otroligt god mat. Pasta med oxfilé, kantareller, chili och vitlök. Kan vara topp 5 av alla pastarätter jag ätit. Men det var rätt starkt och jag har en känslig mage. 

Så ja, det var nog en kombo av lite att möjligt. Nu har den fått nog helt enkelt. 

Jag sov nästan hela resan hem från Sthlm. Helt slut. Omöjligt att hålla sig vaken. Vaknade när vi precis hade passerat Oskarshamn. 

Malva tittade förbi en runda förut och käkade lite pannkakor med Emma. Hon var så kramig och mysig. Och jag har saknat henne trots att jag såg henne senast i fredags. Och idag ringde hon FaceTime. Alla blir vi lika glada när den trollungen ringer eller dyker upp här hemma. 

Jag har inte fått i mig så mycket att äta än. Mår bättre men har fortfarande kramper i magen. Ska snart sätta på ett smärtplåster bak på huvudet. Ta magmedicin och sen ska jag faktiskt gå och lägga mig. 

Imorgon ska jag upp tidigt. Läkarbesök, kuratorbesök och fika med en vän. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar