Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 19 maj 2018

Sommarflicka

Vilken härlig dag det varit. Varmt och skönt. Har blåst en del men det märker man inte av i vår trädgård. Är helt lä där. 

Vi har varit ute precis hela dagen. Det märks nu. Känner mig nästan lite frusen. Typ solfrossa. 

Startade dagen med frukost ute. Lunch intogs oxå i trädgården. Vi gick en runda till affären och tog en mjukglass. 

Emma och jag städade lekstugan så den är ren och fräsch. Tvättade alla saker. Sopade och dammade och fixade den fin. Nu kan Malva leka så mycket hon vill i sitt lilla hus. 

-Min hus,som hon säger. 


Har även hunnit med en del annat trädgårdsfix. Jag som aldrig har varit en trädgårdsmänniska märker att jag uppskattar den mer o mer. Alla fina blommor. Vårt blåregn är verkligen helt magiskt nu. Fast det är inte just bara trädgården jag uppskattar. Har börjat tycka om naturen mer. Jag ser allt på ett annat sätt känns det som. Jag ser det vackra. 


I em kom Patric och Malva. Vi käkade tillsammans sen åkte Patric o Malva stannade kvar. Vi har haft en lugn och mysig kväll. Och nu sover hon gott brevid mig. 


Jag ska försöka sova nu. Lilla trollungen lär väcka mig tidigt imorgon. Hoppas bara jag kan sova. Tinnitusen är väldigt högljudd och enerverande. Försöker komma på vad som gör den extra högljudd och ihärdig. Oftast stress och oro. Eller att jag spänner mig. Men idag har varit en ganska soft dag. Har inte känt mig stressad. 

Har burit lite tungt. Men det brukar inte påverka. Kanske är kaffet. Har druckit en del idag. Blir lätt så när man är ute i trädgården och grejar. Jag älskar alltid kaffe men det blir ännu godare utomhus. Eller så är jag helt enkelt lite spänd. Gör ju fortfarande väldigt ont i kroppen efter fallet. Får frågan av många hur det är med armbågen och om jag inte borde uppsöka läkare. Jo. Kanske. Svullnaden har lagt sig men armbågen ser liksom inte längre ut som en armbåge. 


För övrigt så har jag haft en ganska bra dag. Jag har haft smärtplåster på hela dagen. Det är svårt att få det att sitta men jag tycker nog att det inte har gjort lika ont vid ärret. Ont gör det men inte den där brännande, svidande känslan i allafall. 

Imorgon ska det bli ännu en solig dag. Så vi fortsätter att hänga i trädgården. 

Det känns verkligen som om det vore sommar nu. Det är ju så här det brukar vara i juli. Underbart men...är ändå rädd att värmen kommer nu och inte sen. Men men. Det blir som det blir. Vädret kan ingen påverka. 

Idag har min lilla älskling verkligen varit en fin sommarflicka. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar