Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 3 maj 2018

Blommigt 

Ingen har väl missat att sommarens trend är kostymer och blommigt. 

Jag föll för trenden. Har köpt en kostym som är blommig. Blev lite kär i den. Otroligt skön oxå. Men känns lite som pyjamasvarning. Kanske är lite too much. Men, vad fanken. Jag gillar ju den. Tycker verkligen den är snygg. Men får nog prova den lite till innan jag bestämmer mig för keep or not keep. 


Idag har jag varit och fikat med en vän som jag träffar alldeles för sällan. Skönt att få babbla av sig lite. Fick däremot väldigt ont i huvudet när vi satt och fikade, trots att jag hade smärtplåster på, så jag kände mig nästan svimfärdig. På bussen hem gjorde det så ont så jag blev illamående. Var nära att jag klev av bussen innan jag var hemma för att jag höll på att kräkas.  Hatar den där huggande, brännande , intensiva smärtan. Det gör ont hela tiden men ibland så liksom kommer det en våg av extra smärta. Och jag är aldrig beredd. När det kommer vill jag bara skrika rakt ut. 

La mig och vilade när jag kom hem. Sen har jag tagit det lugnt hela em. Satt och ritade en stund med Emma och tog även en kortare pw. Fick vända hem pga av det blåste. Värker mer i huvudet då. 

Ska bli skönt att komma till smärtkliniken. Och att dom förhoppningvis kan hjälpa mig med smärtan.  Jag skulle behöva hjälp med den där tryckande känslan över bröstet också. Och pulsen som skenar. Känns som att jag blir sämre o sämre på att hantera det. Och det kommer allt oftare. På måndag ska jag till öron näsa hals på hörseltest inför hörapparaten jag ska få. Tinnitusen har verkligen varit olidligt senaste dagarna. Tinnitus på båda öronen och med olika toner/ljud. Det är hemskt. Inte långt ifrån psykbryt. 

Jag ska snart lägga mig. Känner mig trött. 

Imorgon ska jag fortsätta greja i trädgården. Lampan jag gjorde är på plats. Blev så himla fint. Ska ta bilder när allt på trädäcket är klart. 

Jag ska ta det ganska soft imorgon och vila upp mig inför Stockholm och Iconfesten. Har en otroligt lycklig dotter här hemma som ska få åka dit. Är massa youtubers, artister, populära musical.lys. Meet and greet. Upptändande. Prisutdelning osv. Hon kommer vara lyrisk. Och jag får preparera mig med smärtplåster , medicin och öronproppar. Men vad gör man inte för sina barn. 

Imorgon ska jag även hämta mina små prinsessor på dagis och skola. Hämtar först Malva och sen Emma. Bra fredagsmys. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar