Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 18 maj 2018

Hjärnkollaps

Sitter med en kaffe och kollar Nyhetsmorgon. Det suger i magen. Tror jag är hungrig men jag orkar inte hämta nåt att äta. Har börjat tappa aptiten. Jag som älskar mat. Älskar att äta men tycker nästan  inget är gott just nu. Är inte på nåt vis äckligt heller men har tappat lusten att äta. 

Kollar som sagt Nyhetsmorgon men vet knappt vad dom säger och gör. Kollar men är inte riktigt med. Vet e fanken inte vad som händer med min hjärna. Är som att den har stängt av. Hjärnkollaps. 

Solen skiner ute. Känns lite som whatever. Orkar inte gå ut heller. Orkar ingenting idag. Har tappat lusten till det mesta. 

Har det rätt skönt här i soffan under filten. Förutom att armbågen inte verkar må så bra. Gör inte lika ont idag. Gör ont men mer bara om man kommer emot den. Svullnaden börjar lägga sig också. Känns lite mörbultad än bara. Lite sne och bucklig. Men det rätar nog till sig. 

-Gå till läkaren med den, säger många. 

Ja, om jag inte hade varit på sjukhuset 500-70-11 gånger så kanske jag hade gjort det. Men nu skiter jag i det. 


Fredag och helg. Vad händer för er? Här tror jag det blir relativt lugnt. Antar att det blir mycket trädgårdshäng. Kanske grill. Malva ska sova över. 

Trots att jag är trött, allmänt deppig, mörbultad och har en mindre hjärnkollaps så känner jag för lite fest snart. Vänner. Skratta. Bubbel. Bara få ha kul och tänka på annat. 

Man ska vara tacksam över livet. Älska livet. Njuta av nuet. Mmm. Jo tjena. Jag är kraftigt less på mitt liv...

Alla som vill byta räcker upp en hand. 

#byttärbytt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar