Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 4 januari 2018

Den döende detektiven

Vilken bra serie. Vi kunde inte hålla oss med att se andra delen så vi kollade den nu. Jag ville eg se del tre med men orkade inte. Hjärntrött. 

Kommer ha svårt att sova nu. Blev så uppjagad.  Serien handlar om övergrepp och mord på ett barn. Om en pedofil. Det värsta jag vet. Fullkomligt hatar dom som ger sig på barn. Jag känner hat och avsky. Kräkkänsla. 

Om någon rör min dotter eller mitt barnbarn så skulle jag kunna ta ett fängelsestraff, utan tvekan, bara för att få göra så den människan fick lida. Jag tror på förlåtelse. Att man ska förlåta människor och ge dom en chans till, eller två. Men pedofiler. Aldrig. Inte en chans.Över min döda kropp! 

Om ni inte sett serien så se den. Verkligen bra! 

Min dag:

Var hos kuratorn. Grät inte men fick prata av mig. Gick där ifrån med energi. Min kurator är den bästa. Ibland känns det som att hon känner mig bättre än jag själv gör. Jag skulle vilja ha henne som en nära vän. 

Soffhäng och filmmys med Emma. Hon har inte alls varit pigg idag. Mer snorig. Hes och hostig. Huvudvärk. Och ont i ögonen. Lite piggare nu ikväll dock. Hoppas antibiotikan börjar hjälpa snart. 

Grejat med Malvas album. Det tar sin lilla tid. Tur att jag har en månad på mig. Lätt att bli fast när man kollar på gamla kort oxå. 

Lagade middag. Kyckling,ris,sparris och chilibea. Ifall någon tycker det är intressant. Hehe 

Jag skulle vara tacksam för lite nya matidéer. Börjar bli less på att man bara gör samma samma samma hela tiden. Vill typ säga upp mig som husmor. Köksstrejka. Det kanske vore nåt. Tåls att tänka på. 

Tog en kvälls-pw eller rättare sagt sw och kröp sen ner i ett bad när jag kom hem. Och där låg jag tills jag blev skrynklig. 

Och sen la jag mig på soffan igen. Kollade den braiga serien och käkade chips. 

Och nu ligger jag i sängen. 

Otroligt glammigt liv. 

Imorgon kanske det blir mer spännande. En tripp till Modehuset. Och så kör vi Pinchos på kvällen med Patric, Tilda och min syster och hennes kille. Malva och Emma ska också med. Om Emma är piggare. Annars blir det soffhäng helt enkelt. Och del tre på Den döende detektiven. 

Läste en rolig krönika nu ikväll. Läs den vet ja 

https://jerka.cafe.se/fulkontrakt/


Sov gott ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar