Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 26 januari 2018

Ge mig styrka

Ge mig styrka kraft och energi. Ingen bra dag idag heller. Sov länge. Har precis fått i mig lite frukost. Huvudet värker och ansiktet har fått spunk. Nån nerv verkar krampa och det rycker i hela kinden. Skakar i både ögon och mungipa. Sjukt läskigt. Och irriterande. 

Jag är så galet trött. Denna veckan har jag nästan sovit bort. Får ångest. Men orkar ingenting. Träningsväskan står och tittar på mig i hallen och påminner om att jag har tänkt träna i flera dagar men jag har ingen kraft. Ingen lust heller. 

Jag lovade mig själv att inte låta sjukdomen äta upp mig. Jag försöker. 

2018 skulle bli ett bra år. Det måste bli det. Det här bara början så det kan vända. Jag vill iallafall tro det. Det måste vända för jag orkar snart inte. 

Smärtan och tinnitusen driver mig snart till vansinne. Kommer bli helt ko ko. 

Det är alla tabletter emot smärtan som gör att jag tappar orken och lusten totalt oxå. Kroppen är på kraftig sparlåga och jag är sjukligt trött. Kan stå och sova. Orkar knappt sitta uppe och äta. 

Men nu ska jag ut och ta mig lite luft. Det dör jag iallafall inte av! 

Ha en trevlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar