Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 2 januari 2018

Sjukstuga 

Jo men så att eh...då började vi det nya året med läkarbesök, antibiotika, bricanyl och mollipect. Emma hade en elak bassilusk som behöver motas bort. 

Hon har varit rätt hängig idag så vi har faktiskt bara softat. Vi la oss i soffan och åt lunch framför en film. Även idag somnade jag till i soffan. Urgutt. Jag har tagit en pw. Eller pw är väl inte sant. Snarare en sw. Slow walk. Det gick inte snabbt men skönt att komma ut lite. Dessa två första dagarna på nya året har verkligen gått i slapphetens tecken. Har bokstavligen hasat runt här hemma och varit helt ofixad och osminkad. Förbaskat skönt. 

Idag har jag även börjat greja med ett album till Malva. Hon fick ett förra året när hon fyllde år och jag tänkte ge henne ett även i år. Tänk att hon snart fyller 2 år. Lilla skruttan. Det har hänt rätt mycket med henne sen förra året så lite roligare för henne att titta i detta albumet kanske. Men oj vad bilder jag har. Hur ska jag kunna välja ut bara ett fåtal för varje månad? Gaaah! Det är det som kallas i-landsproblem. 🤣

Jag har krupit ner och det tar nog inte lång tid innan jag somnar. Jag har sovit dåligt inatt. Dels så kom en hostig,febrig, kokhet liten Emma in och la sig hos oss ...

...och sen har Prins T haft fullt ös i mitt öra. Högsta volym hela natten. Och fortfarande lika intensivt nu. En jobbig j**el det där.  Jag är trött och har känt mig ”konstig” hela dagen. Och huvudet/huden bakom örat ,där jag är opererad, känns liksom lite bortdomnad. Skum känsla. 

Jag skulle ha börjat plocka bort julen idag hade jag tänkt. Iaf tomtar och allt rött. Men jag har inte orkat. Ingen energi alls. Men ingen stress. Julen vara väl till påska hehe 

Imorgon bitti ska Emma och jag hem till lilla Fam Wisth och äta frukost med dom. Patric är ledig. Mysigt. 

Egentligen är det tänkt att gå på bio, Solsidan, imorgon kväll och Emma skulle ha sovit hos Patric och Tilda. Men vi får väl se hur lillstrumpan mår imorgon. 

Nu ska jag krama kudden. 

Sov gott 


Värt att tänka på:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar