Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 24 januari 2018

Testar

Testar att lägga upp bilder från datorn på bloggen. Det funkar nämligen inte att lägga upp från mobilen. Den appen jag använder för att blogga med verkar ha kraftigt error. Blir tokig på sånt. Kommer upp något felmeddelande. Code 500.
Eh? Jahopp. Vilken vanlig människa ska förstå vad det betyder?
Men nu testar jag från datorn istället. Dock är det extremt bökigt. Så smidigt att kunna blogga från mobilen. Men vem har sagt att livet ska vara enkelt?
Idag känner jag mig på dåligt humör. Tycker det mesta känns pest. Och då kan jag inte ens skylla på PMS. Typiskt. 
Men vi har väl alla såna dagar ibland.Är trött och känner mig vansinnigt irriterad på det förbannade suset i mitt öra. Tålamod noll. Och inte hjälper medicinen mot värken i huvudet. Ansiktsnerven verkar ha kraftigt spunk idag. Det rycker titt som tätt i kinden. Kanske beror på att jag biter ihop käkarna så idag. Och spänner mig. Gör ju gärna det när jag har ont. Då blir det en ond cirkel med allt. Extra ont=spänner mig=mer tinnitus=biter ihop käkarna=nervtrassel. 
ÅÅÅÅ  suck!
Som sagt...ingen bra dag idag.  Lipvarning deluxe.
Tror jag går och lägger mig snart.  Ingen vill vara med en puppa ändå. (puppa= sur )
Nä imorgon ska jag banne mig vakna pigg och glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar