Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 30 januari 2018

Feelgood-kväll

Känslan när man kommer hem och tror att någon har spytt på garageuppfarten 


Vad i...???

Men det var bara Micke som lagt ut bröd till fåglarna. 

Pheeew. Var nära att ringa Micke och skälla. Inte för att jag trodde han hade gjort det. Men hantverkarna. Som om det skulle varit Mickes fel om dom nu hade gjort det Hahaha. Förvisso lite hans fel om så nu hade varit fallet. Var ju ändå han som valde hantverkare. 😜

Det har varit en bra eftermiddag och kväll. Lagade en ny maträtt. Googlade kycklinggratäng 



Oj vad gott det var. Jag har svårt att följa recept punkt till pricka. Tog lite extra av allt. Fick toppbetyg av hela familjen. 


Längtar efter att få äta resterna någon dag. 

I år ska jag prova lite nya maträtter. Helst en ny i veckan. 

Ikväll har vi kört familjehäng. Många skratt. Kvällens kommentarer:

-Jag kan oxå prata med djur. Men jag får inget svar. 

-Vet du när amerikanarna säger God natt?    När dom lärt sig svenska. 

Hahahaha. Emma har underbar humor. Älskade lilla unge. Så underbart att hänga med henne. Munnen har gått i ett på henne i kväll så jag är rätt trött i huvudet. Men det spelar ingen roll. Jag kommer somna med ett leende på läpparna. Älskar kvällar som denna. Lugna, harmoniska med mycket prat och skratt. En riktig feelgood-kväll. 

Stunder som denna som får mig att må bra inombords. När jag glömmer allt det onda och jobbiga. När allt, om så bara för en kväll, känns  precis som vanligt. Som det var innan Mr Ménières kom in i mitt liv.  När jag inte känner mig ledsen. När jag har energi. Vilken lycka. 

Nu ska jag somna med denna härliga känslan i kroppen ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar