Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 15 januari 2018

Nyttig glass

Trots att jag har tankat energi på olika håll idag så är det ingen bra dag. 

Svinkallt ute. Fryser ihjäl. 

Galet trött. Gäsp. 

Ont. Aj

Var på mammografi idag. Ska tillbaka på ultraljud. Suck. Som om det inte vore nog med skit. 

Fikade med min vän Ramona = energi 

Lunch med mindfulnessgänget på Porten = energi. 

Vilket mysigt ställe det var. Och gott. Dit ska jag definitivt gå igen.

Extrem tinnitus idag. Tröttsamt. 

Lilla Malva ringde nu ikväll = energi. Så roligt och mysigt att prata med henne. Ikväll ville hon att jag skulle prata med Bamsen, hennes favoritgosdjur. Svårt att prata med nån som inte svarar bara. Hahaha. 

Emma har varit extra gosig och mysig = energi.  Hon känner kanske att jag har en dålig dag. 

Idag känns allt bara så där jobbigt. Hopplöst typ. Ska faktiskt snart gå och lägga mig. Hoppas på att vakna på en bättre sida imorgon. 


Tips på nyttig och god glass:

Frys en banan i bitar. Ta sen den frysta bananen, 1 dl frysta hallon och 2 msk vaniljkvarg och mixa det. 


Njut med gott samvete!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar