Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 26 januari 2018

Lille Skutt

Du söte tid. Trodde hjärtat skulle stanna nyss när vi kollade på handboll. Jäklar vad spännande. Och såååå bra. Heja Sverige! Jag vågade knappt inte kolla den sista minuten. Håller alltid för öronen och blundar när det är så där jobbigt spännande. 

Men sen skrek vi rakt ut alla tre här hemma. Emma var oxå helt inne i matchen. 

Vi har även kollat lite på Idol.  Och jag har gråtit som vanligt. Vad är det med mig? Jag lipar för allt nu för tiden. Överkänslig. Jag har alltid varit känslig och blir lätt rörd. Men nu är jag galet lipig. Och det är inte liksom att jag blir lite blöt i ögat. Nä. Tårarna sprutar och snoren rinner. 


Lille Skutt, that’s me! Men hellre känslig än okänslig. 

Idag hade Emma med en kompis hem efter skolan. Och så skulle dom äta mellis. Dom rostade mackor. Jag satt med dom i köket. När Emma skulle bre sin macka blev det lite svårt. ( höger hand gipsad )  Då frågade hennes kompis om hon skulle hjälpa henne att bre mackan. Då blev jag lipig över det. Att hon var så snäll och såg att Emma behövde hjälp. Ja jisses. Det kanske håller på att slå över totalt för mig. 

Skyller allt på Prins T. Han gör mig galen. Emma frågade hur jag visste att tinnitusen var en man. Om det inte lika väl kunde vara en kvinna. Hahahaha. Nä det är bara män som kan driva en till sånt vansinne. Sen skulle det liksom inte låta lika bra att säga Prinsessan T gör mig galen. Prinsessor är ju mer rosa och fluffigt liksom. 

Dagen började ju inte så bra men det har ändå varit en hyfsad kväll. Medicinen har hjälpt rätt bra. Inte så ont. Och nerven som ryckte tröttade ut sig själv till slut 

En lugn och skön fredag. Vi var iväg på Eko och köpte helggott. Hämtade mat på Kebbaben. 

Och så var vi även på Mio en runda. 

Jag har hittat min drömsoffa


Vill ha!!! Vill ha bordet med. Och lampan. 

Så trött på vår gamla soffa. Den köpte vi när Emma föddes. Den är alltså 9 år nu. Absolut inget fel på den egentligen men bara less på den helt enkelt. 

Men när man går i en möbelaffär vill man ju byta ut alla möbler typ. Köpte två ljusstakar på rean. 9:- st. Jag ska spraya dom i guld eller silver. Kul att fynda och kunna ändra som man själv vill. 

Nu ska jag sova. Imorgon står kalas för kusin Meja på schemat. Rensa garderoben i hallen. Kanske en pw. Emma ska ha övernattning med en kompis. Och jag är sugen på att se nya Beck. 

Natti natt ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar