Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 28 januari 2018

Glugg


Läste att en deltagare i Farmen fått hat på sociala medier. Elaka kommentarer. Och dödshot. Varför? Jo för att hon har en glugg. 


Men du söte tid. Är det på riktigt? Mycket har jag varit med om men jag har aldrig blivit mordhotad iaf. Inte vad jag kan minnas. Faktiskt aldrig blivit mobbad heller. Inte för gluggen iaf. Men...jag har alltid avskytt den. Är inte förrän på senare år som jag vågat börja le med munnen öppen. Alltså så att jag visar tänderna. Har alltid tyckt det är fult. Och det tycker jag fortfarande. Inte på andra, men på mig. På andra tycker jag det är charmigt med glugg. På mig själv ser det bara fånigt ut. Hej Thore Skogman , typ. Kanske jag inte skulle skrivit. Nu kommer ni ju verkligen tänka Thore när ni ser mig le 😬😜

Som sagt, på senare år tänker jag inte lika mycket på det.  Men det är ändå inte ofta man ser mig le så tänderna syns. Hittade två bilder från förra året. 



Vet inte om gluggen syns så väl?Ska se om jag kan hitta nån annan bild.  Eller helt enkelt ta en ny på mig. Men inte nu dock. Ligger nerbäddad med kokosolja i fejset. Helt flottig. Hehe

Har upptäckt magi för huden. Den här krämen, Bisco Coco 



Underbar till huden. Särskilt om man är vintertorr och trött. Man blir helt len och mjuk.

Även bra till torra händer.  Den funkar tydligen att ha som hårinpackning oxå.  Har inte provat det än men ska faktiskt testa det till mina torra, spröda toppar. 

Den är mitt bästa köp på länge.  Love it!

På tal om toppar så ska jag boka klipptid.

Vill klippa mig så här. 


Då klipper jag av det slitna men har ändå ganska mycket längd kvar. Hårfärgen/slingorna har jag nästan redan så jag tror det kan bli bra.  

Egentligen vill jag klippa mig kortare men det funkar inte. Håret efter operationen har inte växt ut tillräckligt. Och så ska jag ju snart rakas där igen. Tyvärr. 

Nähe. Nu ska jag sova. Imorgon bitti kommer dom som ska fixa hallen/taket hit. Så då är det bara att upp o hoppa. Vare sig jag vill eller inte. 

Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar