Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 17 januari 2018

Trött

Idag finns det inte så mycket att skriva om. En ganska soft, trött och icke händelserik dag. 

Segt att komma upp. Snooze 4 ggr. 

Frukost. 

Gick och lämnade Emma i skolan

Hem och vilade. Somnade en stund. 

Grejade med Malvas album

Här är en liten tjuvtitt på några sidor


Fick ont i huvudet och började må illa. Tog en paus från datorn. Tänkte att jag behövde luft. Gick en runda. Orkade inte gå. Värkte för mycket i huvudet. Gick hem igen. Försökte få i mig lunch. Tvärstopp. Kräkvarning. Fick till slut i mig en fralla. 

La mig och sov igen. Sov i ett par timmar. Illamåendet har släppt men huvudvärken är kvar. Känner mig bortdomnad på hela vänster sida. Även i ansiktet. Läskig känsla. Känner mig även alldeles vimmelkantig och matt. 

Patric var förbi och lämnade en sak. Han sa att jag såg förstörd ut. Haha. Tack för den. Men jag förstår vad han menar. Svullen i ögonen. Blek. Och ser rätt dassig ut faktiskt. Fast då hade jag iof sig precis vaknat. 

Micke fixar middagen. Hoppas jag kan få i mig lite mat. Jag ska ta ett bad sen lägga mig i soffan o kolla tv innan jag somnar igen. Vill försöka hålla mig vaken så jag kan se Gåsmamman. 

Har jag lika ont i huvudet imorgon oxå så ska jag ringa läkaren. Det har jag lovat min man och mina barn. 

Over and out 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar