Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 16 januari 2018

Panik 

Förut idag hade jag total panik. Trodde jag skulle få en hjärtattack. En mapp med kort på datorn var puts väck. Kaos. Var helt lipfärdig. Håller ju på med Malvas fotoalbum. Efter mycket om och men och hjälp av min fina son så hittade jag dom. Pheeeew!

Måste verkligen spara alla appar på ett USB minne. Skulle vara hemskt om alla korten försvann. Alla minnen. 

Jag har kommit halvvägs med Malvas album och nu började det kännas lite stressigt. Behöver bli klar snart så den hinner komma innan hon fyller år. Gör en fotobok på nätet åt henne. Men allt tar sån tid. Jag måste ta många pauser. Blir snabbt hjärntrött. 

Idag när jag skottade så tog jag i en del för det var tung snö. Då bara small det till i huvudet och jag fick jätteont. Sen fick jag ont i ögat oxå. 

Gick och la mig och vilade en stund på soffan. Tänkte inte mer på ögat förrän Micke frågade vad jag hade gjort. 

Då har jag som en blodig sträng i ögat. Måste vara ett blodkärl som brustit. Inte konstigt att det gjorde ont. 

Försökte ta ett kort men det blir suddigt och syns inte så väl. 



Efter middagen idag så ringde lilla Malva och ville komma förbi. Tilda skulle storhandla så då kom Malva och Patric kom på en fika. Dom fick lite mat också. Även Tilda när hon kom. Vi hade en hel del kvar efter middagen. Jag gör ju alltid mos till hela gatan. Mos och pasta lyckas jag alltid göra för mycket av. 


Så mysigt när dom tittar förbi. Fina lilla familjen Wisth Jr. ❤️

Snart se serien Rivieran sen sängen. Älskar verkligen att gå och lägga mig. Soooooova! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar