Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 22 januari 2018

Snö

Jag åt faktiskt en ”riktig” lunch idag. Hittade en matlåda i frysen som jag värmde. Sen gick jag ut och tog lite luft.

Jag föredrar sol och värme framför vinter och kyla. Men snö...det är ändå rätt fint. Vackert att titta på när man är ute och går. 



Efter pw gick jag hem o satt en stund med Malvas fotoalbum. Håller just nu på med korten från vår Thailandsresa. 

Hm...som sagt snö är vackert men oj vad jag längtade tillbaka till Koh Chang när jag satt och kollade på korten. 




Edit

Magiskt. Jag får spunk bara jag tittar på bilderna. Fatta vad fint det är. Inte konstigt att man längtar dit. Hela kroppen och knoppen skriker efter att få åka tillbaka. Koh Chang och Kc Grande resort. Älskar’t ❤️

Blev så trött av att sitta vid datorn och greja med bilderna att jag var tvungen att lägga mig på soffan och somna en stund. 

 Har inte hänt så mycket idag. Ju mindre man gör desto tröttare blir man fanken. 

 Emma följde med en kompis till pulkabacken. Vi åt middag. Kollade lite på tv. Ja och vips så gick den här dagen. Nu har jag lagt mig och ska sova igen. 

Imorgon ska jag försöka få lite mer gjort. Och så kommer svärmor på fika. Tror minsann hon ska bjuda på semlor. Lyx! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar