Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 28 januari 2018

Uppryckt

Jag tog mig i kragen tidigare idag. Ryckte upp mig och har faktiskt haft energi och hållt igång hela dagen. Har varit riktigt ”uppryckt”. Har knappt störts av Prins T och inte tänkt så mycket på smärtan. Inte gäspat nåt särskilt heller. Förrän nu. Men nu är ju ändå klockan snart 19.30. 

Malva och Patric kom på lunch och fika. 

Enkel men god lunch 

De e gött med körv

Jag hittade Emmas gamla kylskåpsmagneter som är bokstäver. Tänk vad lite kan roa.

 

Jag tog en liten pw. Grejade här hemma. Tog ett bad. Gjorde söndagsmiddag. Helstekt fläskfilé i ugnen. Potatisgratäng och pepparsås. Fantastiskt gott. 

Nu har jag slagit ner rumpan i soffan. Ska ta en kaffe. Väntar på att Bron ska börja. Men sen...sen får jag äntligen krypa ner igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar