Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 19 januari 2018

Fredagslyx

Fredag kväll och jag har redan krupit ner. Hela familjen har faktiskt lagt sig. Vem har sagt att man måste vara uppe länge bara för att det är fredag?

Vi har hunnit med att ha en mysig kväll. Det är det viktiga. 

Idag hämtade Micke min tavla som jag fick i julklapp. Det är Jens Konradsson som har målat den. Jag älskar den 


Vi lyxade till det med smörgåstårta ikväll.


 Det var vi värda efter att ha varit på systemet och sen inne på Maxi. Tror vi valde fel dag att handla på. Kändes som att alla var där. Jag var helt slut. Tycker inte om stora affärer och mycket folk. Får klåda på hela kroppen. Stress. Panik. 

Men jag överlevde. Tur. 

Vi har kollat på Talang och jag lipade som vanligt. Jag måste vara jordens mest känsliga människa. Lilla killen på 5 år, hur söt var inte han. Och tjejen med gitarr, från Ystad. Oj vilken röst. 

Det har varit en bra fredag. Att sluta fred med sin kropp är nog det bästa jag gjort på länge. Hoppas det håller i sig. Vill ha en bra dag imorgon oxå men vågar inte hoppas på för mycket. 

Nu ska jag omfamna Prins T och se till att vi får en skön natt tillsammans. Peace! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar