Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 2 mars 2018

Aj!

Idag var jag tvungen att gå upp och ringa vårdcentralen. Väldigt ont i lungan inatt. Knaster och svårt och andas. När jag tar ert djup andetag gör det ont i hela sidan.  Aj!

Jag har fått en tid kl 10.50 Dom vill lyssna på lungorna. Och dom trodde jag kommer behöva röntgas igen. 

Det kanske inte behöver vara något. Kanske är nån läkningsprocess. Men bäst att det kollas upp iallafall. 

Men ska jag vara ärlig så är jag livrädd att det är nåt. Att jag ska behöva läggas in igen. Orkar verkligen inte det. Och jag har sån otur så det skulle inte förvåna mig om det är nåt. Men...jag hoppas på det bästa. En kontroll och så får jag åka hem igen. 

Micke ska på galej ikväll och Emma och jag har bestämt fredagsmys.  Vi skulle ha lite spa, gott att äta och krypa ner i sängen och se Talang. Det vill jag inte missa. 

Håll tummarna för att det inte är nåt 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar