Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 6 mars 2018

Otur

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det måste vara nån förbannelse över mig. Ja eller över det här huset. 

Sjukhuset med Emma idag. Röntgen och ortopeden. Gipset av MEN det ser inte helt 100 ut så det måste följas upp. Ena benet i armen är lite böjt samt en spricka mitt i benet och så har det läkt runt om. Förhoppningsvis ska det räta till sig och läka ihop. Men inga aktiviteter på 6 v då hon löper stor risk att bryta där igen. Så inga hopp, åka pulka mm. Inga riskaktiviteter typ. Hon bör helst inte ramla eller så heller eller ta emot med armen. Lätt med Emma som heter hopp och studs i mellannamn. Men skönt att bli av med gipset ialla fall. 

Fast kan bli trött på att dom vid första röntgen efter olyckan pratade om op då man redan då såg böjen på benet. Dom borde kanske opererat!!!  Gaaah!

Vi åkte till stan och åt lunch efter. Mysigt att hänga lite med Emma. 

Väl hemma ringer en läkare mig och säger att dom tittat på röntgenbilderna från i fredags. Dom ser två frakturer till. Jag har alltså fem revbensfrakturer. Revben 7,8,9,10 och 11. Och två är tyvärr snedställda. 

He*%#<~#€*te!!!

Jag orkar inte. Allvarligt. Vad är det som händer??? Varför kan det liksom inte bara få gå åt rätt håll någon gång?

Inte konstigt att jag har ont. Och att när det hände gjorde så sjukt ont att jag tuppade av. Fem revbensfrakturer ...jag får verkligen gnälla nu. Tänkte senast igår när jag hade ont att varför börjar det inte göra mindre ont? Men ja, nu förstår jag. 

Och varför såg dom inte dom frakturerna oxå på första röntgen? 

Jag skulle eg börjat trappa ner på smärtlindringen idag men ska nu fortsätta. Samt remiss för ny röntgen. 

Suck. 

Jag tyar inte mer. Nu bryter jag snart ihop...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar