Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 21 mars 2018

Rocka sockorna

Klart vi rockar sockorna idag. Det är en enkel sak för alla att göra. 

Alla är vi olika individer men alla har ändå samma rättigheter och lika värde.


Olika är bra ❤️


Jag ligger nerbäddad. Magen strejkar. Jag har galna kramper i magen. Mår lite illa. Sovit dåligt inatt. Tror det är alla mediciner som förstör den. Ska försöka börja trappa ner lite nu. Men blir ju svårt. Snart ny op och ny omgång tabletter. 

 Behöver nog köra en rejäl detox sen. Rena min kropp.  

Som sagt, ingen energi alls idag. Ska vila en stund nu sen ta en lång pw tror jag. Få lite frisk luft och nya krafter. Behöver städa men är helt o-pepp på det. Men tyvärr så måste man ju även göra tråkiga saker ibland. That’s life. 

Igår påskpyntade jag lite här hemma. Bröt av några kvistar i trädgården som fick bli påskris. ( Förstörde väl förmodligen nån fin buske. Ooops! ) Och så syntetfjädrar i. 

En liten påskhare och ett par söta påskägg är framme oxå. 


Men det är det enda påskiga som blir här hemma för i år. 


Idag tänker jag på en vän som har förlorat sin pappa. 🙏🏻❤️ Fuck cancer. Vidriga sjukdom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar