Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 28 mars 2018

Hjälp

Ligger på soffan. Lite ledsen. Så svårt att hålla tillbaka tårarna i morse när jag skulle säga Hej då till Emma. Träffar ju henne inte på några dagar nu. Försökte visa mig glad och lugn. Vill inte att hon ska oroa sig. När hon hade gått gick luften ur mig totalt. 

Ska snart ta mig ut på en pw. Andas lite frisk luft. Ska ju ligga instängt några dagar nu. 

Ikväll , på avdelningen,blir det dusch med descutan. Likadant i morgon bitti. Så jag blir riktigt ren innan op. Skulle få nåt lugnande ikväll så jag förhoppningsvis kan sova lite. Imorgon bitti ska håret rakas. Gaaaah! Sen är det bara att vänta på att sövas. 

När jag kommer till avdelningen idag får jag väl antagligen veta när op är planerad imorgon. Hoppas så tidigt som möjligt. Är ännu mer stressande att vänta. 

Imorgon vaknar jag väl upp med härligt bandage runt hela huvudet igen. Och fina sår i pannan efter ställningen man har runt huvudet. Förra gången hade jag märken i flera veckor efter. 

Här är bilder på ärret några dagar efter op förra gången. Tror dom går in ungefär på samma ställe. 


Fast plattan sitter ju mer bakom örat nu så det kanske blir ett nytt ärr. 

Ioooooouuu. Jag får kramp i bröstet. 

Hjäääälp!


Skriver kanske ikväll igen innan jag somnar, eller imorgon bitti om jag hinner. Annars hörs vi när jag vaknar upp o mår bra igen. 

Var rädda om er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar