Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 9 mars 2018

Vi rullar

Nu går bilen mot Stockholm. Boan är nerpackad inför mellon. 

En lite stressig och kaosig förmiddag. Micke ringer lite skärrad. Han har varit med om en krock. Inte hans fel. Han slog i huvudet och kände sig lite vimmelkantig. Lite ont i ryggen. Bilen blev oxå lite skadad. Så iväg och kolla om den gick att köra med. Sen styra med papper och grejer med honom som körde på Micke. 

Precis innan vi ska åka så åker snö ner från taket på taket till vår inglasade. Det taket blev intryckt så vi fick greja  med det oxå. 

Nu sitter vi alla i bilen dock. Pheeeew! Det märkliga är, att jag som lätt stressar upp mig ,behöll lugnet hela tiden. 

Andaaaaaaaaaas!

Vi ser fram emot en helg med goda vänner. Bada i varmt bubbelbad ute i kylan. Umgås. Spela spel. Gå på mellofinalen ( genrepet) sen mellofest på kvällen med ett härligt gäng. 

Det här behöver vi ❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar