Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 21 mars 2018

Gråa hår

Nu har dom gråa börjat föröka sig i rask takt. Så i kväll var det dags att färga håret igen. Är precis klar och nu har satt ner rumpan i soffan. Första gången idag som jag sitter ner känns det som. Jag har hållt igång hela dagen. 

Satt en liten stund i solen och åt lunch. Men sen så kom sonen hit och då tog vi en pw. Och efter det har jag hållt igång med att rensa ,städa och fixa. Middag. Läxor med Emma. Hårfärgning.

 Nu är jag helt slut. Så det blir nog snart sängen.  

Jag har bockat av lite grejer på to do-listan. Vill ju ha saker klart innan jag åker till Linköping.

 Bl a så fixade jag ihop Emma och Malvas påskägg som dom får i påsk. 


Det blir inget särskilt godis i dom. Bara nåt litet och sen istället en del  bra o ha-saker. 

Emma får bl a a Therese Lindgrens nya produkter. Hon ville köpa dom i Ullared men då fick jag övertala henne att låta bli. Vi hade ju redan köpt det men det kunde jag ju inte säga.  Så hon kommer förhoppningsvis bli glad när hon öppnar sitt ägg. 

Micke fyller ju 45 dagarna efter påsk så jag har även fixat hans presenter. 

Ja ...nu är allt klart som jag ville bli klar med så nu är jag redo för Linköping och op. Så redo man kan bli iallafall. Jag är galet nervös och blir lipig bara jag tänker på det. Tror Emma känner att jag är ledsen och rädd för hon är extra kramig och mammig just nu. 

Idag ringde lilla Malvis på FaceTime och berättade att hon hade kissat på pottan för första gången. Farmors duktiga lilla tjej.

Imorgon ska jag och mamma till Hansa en runda. Det kommer hit en elektriker o ska greja så det är skönt att fly hemifrån en stund. 

Nu gäspar jag så mycket att det gör ont i käkarna. Lika bra att krypa ner i sängen. Älskar att krypa ner i min säng. Fönstret är öppet så det är lite lagom kallt under täcket. För ett par år sedan hade jag ingen ro att sova. Jag hade inte tid. Ville vara vaken och göra så mycket saker jag kunde o hann med. Nu älskar jag att gå och lägga mig.

Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar